15 вересня 2021 року Уряд разом із проектом Держбюджету на 2022 рік (№6000) подав зміни до Бюджетного кодексу (№ 6062).
Асоціація міст України проаналізувала зміни до Бюджетного кодексу України, запропоновані законопроектом № 6062, і висловлює зауваження та надає роз’яснення до таких змін.
Людмила Кушнер |
Ліквідація місцевих бюджетів розвитку запланована на 2023 рік. Проєктом закону №6062 передбачається перенесення джерел фінансування доходів бюджету розвитку в загальний фонд. Таким чином, доходи розвитку будуть спрямовані на поточні витрати – фонд заробітної плати, утримання та ін.
Сьогодні кошти бюджету розвитку використовуються громадами на проведення ремонтів і реконструкцій, будівництво, придбання дороговартісного обладнання.
Консультантка з бюджетних питань Рівненського РВ АМУ Людмила Кушнер - надала роз'яснення щодо найбільш проблемних пунктів даного законопроекту, для громад.
Також законопроєкт дозволяє забирати у місцевих бюджетів невикористані залишки освітньої державної субвенції, що заборонить місцевій владі використовувати можливість накопичення цих грошей.
Запропонований урядом законопроєкт значно розширює контрольні функції Міністерства фінансів і місцевих державних адміністрацій. Чиновники зможуть через суд зупиняти рішення місцевих рад про бюджет, причому не доведеться навіть чекати закінчення судового розгляду.
Законопроєктом пропонується направляти до держбюджету 70% доходів від викупу комунальної землі.
Вилучення терміну «бюджет розвитку» зі статей Бюджетного кодексу позбавить органи місцевого самоврядування права на депозитне розміщення в банках.
Крім іншого, проєкт закону скорочує джерела доходів для місцевих громад, вилучаючи зі структури доходів оплату зборів за видачу ліцензій на проведення лотерей.
Аналітики Асоціації міст України підготували лист до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (зауваження до Законопроєкту № 6062).
Підготовлено Аналітичним центром АМУ
Немає коментарів:
Дописати коментар